Megkezdődött az új diákmentorok képzése
Minden héten egy másfél órás foglalkozás keretei között mutathatják meg a résztvevők, hogy miként oldanák meg a mentorok életében felmerülő leggyakoribb szituációkat. Beszélgetünk a mentorprogram szabályairól, pilléreiről illetve játékos feladatokon keresztül ismerkedhetnek a résztvevők mind a képzést vezetőkkel, mind pedig egymással.
Minden hétnek más a célja. Az első héten az ismerkedős játékok kaptak nagyobb szerepet, míg a második héten a szituációs játékokban merültek el a résztvevők. A harmadik heti képzésen arra kerül a hangsúly, hogy miként tudnak csapatban dolgozni, illetve további szituációs játékok során pillanthatnak bele a mentorok feladataiba. A harmadik hét nyílt képzés lesz, így bármelyik jelenlegi diák- és oktató mentor részt vehet rajta és megnézheti, hogyan teljesítenek a jelentkezők.
Öröm látni, hogy mindenki szívesen vesz részt a játékokban, és gyakran olyan újfajta szempontot hoznak be a szituációk megoldása során, amely akár még a jelenlegi diákmentoroknak sem jut eszükbe. Fontosnak tartjuk, hogy egy-egy helyzet eljátszása után megbeszéljük, hogy miként lehet az adott helyzetet a legjobb módszerrel megoldani, és mik azok a szempontok, amikre figyelni kell akkor, ha a jövőben valaki mentori feladatokat fog ellátni. Ezen beszélgetések során elsősorban a képzettek véleményére vagyunk kíváncsiak, de a mentorok/mentortanárok/integrációs bizottság tagjai is elmondják a meglátásaikat.
A hét végét egy táborral zárjuk, amelyet az integrációs bizottság tagjai már nagy erőbedobással szerveznek, így biztosan ugyanolyan jó tábori élményben lesz részük a képzetteknek, mint a tavalyi jelentkezőknek.